Nieuws
16-04-2025

Opgevoerde fatbike-campagne opnieuw succesvol: meer zichtbaarheid, zelfde doelgroep bereikt

De herhaalde campagne ‘Opgevoerde fatbike? Dit is de rekening’ heeft opnieuw veel ouders in regio Rivierenland bereikt. De bewustwordingsactie – gericht op de risico’s en juridische gevolgen van opgevoerde fatbikes – werd begin 2025 voor de tweede keer uitgevoerd. Uit de resultaten blijkt dat de campagne deze keer duidelijk meer is gezien, vooral door ouders van jongere kinderen.

Sterke groei in online bereik
Het totale Google-bereik groeide met 58%, van ruim 727.000 naar 1,1 miljoen vertoningen. Vooral ouders van basisschoolleerlingen werden beter bereikt: zij zagen de boodschap drie keer zo vaak. Ook ouders van tieners kwamen de campagne vaker tegen (+236%). De boodschap was dus zichtbaarder en bereikte de juiste doelgroep nog beter.

Minder betrokkenheid op de landingspagina
De gemiddelde leestijd op de campagnepagina daalde van 24,5 naar 13 seconden. Ook het aantal weergaven nam af (van 383 naar 230). Mogelijk hebben veel bezoekers de boodschap al eerder gezien of was de content minder relevant. 

Lokaal opnieuw goed zichtbaar
Net als bij de eerste campagne werd de doelgroep vooral bereikt in West Betuwe, Tiel en Neder-Betuwe. Opvallend is dat het bereik in deze gemeenten verder groeide, met name in West Betuwe (+70%).